Czy Polacy lubią małe sklepy?
Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opartego na wynikach badań przeprowadzonych przez platformę do opłacania i obniżania rachunków MAM, dla 82 proc. badanych jakość jest drugim najważn
Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opartego na wynikach badań przeprowadzonych przez platformę do opłacania i obniżania rachunków MAM, dla 82 proc. badanych jakość jest drugim najważniejszym kryterium wyboru sklepu stacjonarnego i decyzji zakupowej. Priorytetem są oczekiwania dotyczące niskich cen.
Małe sklepy są preferowane przez Polaków, głównie ze względu na budowanie zaufania opartego na osobistej relacji ze sprzedawcą (wskazania 69% respondentów), dogodną lokalizację (63%) oraz znajomość przez sprzedawcę personalnych potrzeb klienta (61%).
- Rynek będzie się zmieniał, bo jakość obsługi jest już najważniejsza dla 70 proc. konsumentów - mówi w rozmowie z MarketNews24 Jakub Jugo, ekspert MAM. - Jak wynika z badań dla nas przeprowadzonych, co trzeci konsument zmienił w ciągu roku preferowany sklep, ze względu na poziom obsługi klienta.