Geotrapping, czyli jak skutecznie zlokalizować potencjalnych klientów
Geotrapping umożliwia analizę ruchu użytkowników, gdzie i kiedy przebywali w określonym miejscu. Do tak stworzonej bazy danych jesteśmy w stanie dotrzeć za pomocą komunikacji mobile. Nawet jeśli będą już w całkiem innym miejscu
Geotrapping umożliwia analizę ruchu użytkowników, gdzie i kiedy przebywali w określonym miejscu. Do tak stworzonej bazy danych jesteśmy w stanie dotrzeć za pomocą komunikacji mobile. Nawet jeśli będą już w całkiem innym miejscu.
Na podstawie zbieranych danych z mobile wiemy kim są użytkownicy urządzeń przenośnych, czym się interesują, jak spędzają wolny czas i na jakim etapie życia są obecnie. Pogłębiona analiza zachowań klientów, dzięki danym z ich na smartfonów i tabletów pozwala na stworzenie profili psychograficznych tych osób i właściwe zaprojektowanie komunikacji marketingowej i strategii angażowania odbiorcy.
Można stworzyć bazę osób, które robią cyklicznie zakupy w centrum handlowym w centrum miasta, po to, aby wysłać do nich ofertę promocyjną zachęcającą do odwiedzenia sklepów zlokalizowanych w pobliżu.
Przykładów zastosowań jest wiele. - Geotrapping daje możliwość dotarcia z reklamami na przykład do obcokrajowców podróżujących do Polski - mówi w rozmowie z MarketNews24 Piotr Michalak z MrTarget.
Rozwój geotrappingu związany jest z tym, jak szybko przybywa urządzeń mobilnych, a w Polsce dynamika jest bardzo wysoka. W 2017 r. w Polsce sprzedano 8,8 mln smartfonow, czyli prawie o 10 proc. więcej.