Czy mailing jest nadal skuteczny w marketingu?
Wynaleziony w Stanach Zjednoczonych w 1971 roku. Po drodze wysłany w kosmos, uśmiercany przez samego Marka Zuckerberga, a także wychwalany jako najskuteczniejsze narzędzie marketingowe e-mail przeszedł długą drogę. Dziś mailing ma się dobrze, za sprawą
Wynaleziony w Stanach Zjednoczonych w 1971 roku. Po drodze wysłany w kosmos, uśmiercany przez samego Marka Zuckerberga, a także wychwalany jako najskuteczniejsze narzędzie marketingowe e-mail przeszedł długą drogę. Dziś mailing ma się dobrze, za sprawą rozpędu, jakiego dodają mu nowoczesne dane.
Istnieją branże, w których e-mail marketing odgrywa wiodącą i kluczową rolę. Wystarczy tutaj wspomnieć choćby e-commerce czy automotive, gdzie regularnie, z miesiąca na miesiąc spełniane są oczekiwania klientów, najczęściej w postaci generowanych sprzedaży i leadów kontaktowych.
- Mediaplany performancowe nie istnieją bez działań mailingowych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Jacek Konsek, performance & e-mail marketing director w INIS. - Mailing ewoluuje i dzięki danym, czyli zachowaniom/intencjom użytkowników w sieci, precyzja dotarcia do grup docelowych jest jeszcze większa.
Dokładnie śledzimy ścieżki zakupowe użytkowników, wiemy jakie oglądali auta, jakiego szukają ubezpieczenia, w którym momencie porzucili koszyk. Celem każdego marketera powinno być przygotowanie odpowiedniego przekazu i zaserwowanie go użytkownikowi w odpowiednim momencie.